POIR 3.3.3
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój
Działanie 3.3 Wsparcie promocji oraz internacjonalizacji innowacyjnych przedsiębiorstw
Poddziałanie 3.3.3 Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand
Termin naboru wniosków:
- Nabór wniosków został zakończony
Typy projektów mogące uzyskać dofinansowanie:
- dofinansowanie mogą otrzymać przedsiębiorcy realizujący projekty dotyczące uczestnictwa w działaniach objętych Programem promocji o charakterze ogólnym w związku z udziałem Polski w Światowej Wystawie Expo 2020 w Dubaju, w celu promowania marek produktowych (wyrobów/usług), które mają szansę stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych oraz promowania Marki Polskiej Gospodarki.
Beneficjenci:
- mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa.
Środki przeznaczone na dofinansowanie:
- zlokalizowanych w województwie mazowieckim: 15 mln zł
- zlokalizowanych w województwach innych niż mazowieckie: 35 mln zł
Maksymalna wartość dofinansowania projektu:
- 455 650,00 PLN (=100 000 EUR)
Maksymalna kwota kosztów kwalifikowalnych projektu realizowanego w ramach programu promocji:
- 1 mln PLN
Maksymalna intensywność dofinansowania wynosi:
a) w przypadku wyboru formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego– do 50% kosztów kwalifikowalnych;
b) w przypadku wyboru formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego oraz pomocy de minimis na sfinansowanie pozostałych kosztów projektu – do 50% kosztów kwalifikowalnych;
c) w przypadku wyboru formy dofinansowania w postaci tylko pomocy de minimis:
- do 60% – dla średniego przedsiębiorcy,
- do 75% – dla małego przedsiębiorcy,
- do 80% – dla mikroprzedsiębiorcy z województwa mazowieckiego,
- do 85% – dla mikroprzedsiębiorcy z województwa innego niż mazowieckie.
Dodatkowe informacje:
1. Dofinansowanie stanowi:
- pomoc publiczną na udział MŚP w targach,
- pomoc de minimis.
2. Poniższe warunki dotyczące okresu realizacji projektu muszą zostać spełnione łącznie:
- realizacja projektu nie może rozpocząć się przed dniem ani w dniu złożenia wniosku o dofinansowanie, przy czym za rozpoczęcie realizacji projektu nie traktuje się dokonania rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego, które mogą nastąpić w terminie 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie,
- okres realizacji projektu nie może wykraczać poza 30 września 2022 r.
3. W przypadku rozpoczęcia realizacji projektu po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie, lecz przed dniem zawarcia umowy o dofinansowanie projektu wnioskodawca realizuje projekt na własne ryzyko.
4. Pomoc de minimis może być udzielona wnioskodawcy pod warunkiem, że łącznie z inną pomocą de minimis lub pomocą de minimis w rolnictwie i rybołówstwie, otrzymaną w danym roku podatkowym oraz w ciągu dwóch poprzedzających lat podatkowych z różnych źródeł i w różnych formach, nie przekroczy kwoty 200 000 euro dla jednego przedsiębiorcy, a w przypadku przedsiębiorcy prowadzącego działalność w sektorze drogowego transportu towarów, nie przekroczy kwoty 100 000 euro dla jednego przedsiębiorcy.
5. Wnioskodawca może złożyć tylko jeden wniosek o dofinansowanie w ramach konkursu.
Katalog kosztów kwalifikowalnych:
Do kosztów kwalifikowalnych w zakresie pomocy publicznej zalicza się koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie, w tym koszty:
- zakupu gotowych, zindywidualizowanych elementów zabudowy stoiska wystawowego oraz nabycia lub wytworzenia oraz instalacji na stoisku wystawienniczym trwałego i widocznego elementu dekoracyjnego uwzględniającego założenia wizualizacji Marki Polskiej Gospodarki,
- podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, w zakresie i według stawek określonych w przepisach w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju, tj. koszty:
– diet,
– noclegów,
– przejazdów i dojazdów środkami komunikacji miejskiej,
– innych niezbędnych wydatków związanych z tymi podróżami takich jak opłaty za: uzyskanie wiz, bagaż, przejazd drogami płatnymi i autostradami, postój w strefie płatnego parkowania, miejsca parkingowe.
- transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach, tj. koszty:
– zakupu usług w zakresie transportu i ubezpieczenia za granicą oraz na terytorium RP pracowników wnioskodawcy oraz eksponatów,
– odprawy celnej i spedycji,
– bagażu i nadbagażu.
Do kosztów kwalifikowalnych w zakresie pomocy de minimis zalicza się koszty:
- usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
- podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych w zakresie i według stawek określonych w przepisach w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju, tj. koszty:
– diet,
– noclegów,
– przejazdów i dojazdów środkami komunikacji miejscowej,
– innych niezbędnych wydatków związanych z tymi podróżami takich jak opłaty za: uzyskanie wiz, bagaż, przejazd drogami płatnymi i autostradami, postój w strefie płatnego parkowania, miejsca parkingowe.
- transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych, tj. koszty:
– zakupu usług w zakresie transportu i ubezpieczenia za granicą oraz na terytorium RP osób (pracowników wnioskodawcy i innych osób uczestniczących w realizacji projektu, w tym uczestników przyjazdowej misji gospodarczej) oraz eksponatów,
– odprawy celnej i spedycji,
– bagażu i nadbagażu.
- rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego;
- organizacji stoiska wystawowego na targach lub wystawie, w tym koszty:
– wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie, w tym koszty zakupu gotowych, zindywidualizowanych elementów zabudowy stoiska wystawowego,
– nabycia lub wytworzenia oraz instalacji na stoisku wystawienniczym trwałego i widocznego elementu dekoracyjnego uwzględniającego założenia wizualizacji Marki Polskiej Gospodarki.
- reklamy w mediach targowych;
- udziału w seminariach, kongresach i konferencjach;
- organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej, w tym zakupu usług w tym zakresie: wynajmu niezbędnych pomieszczeń oraz sprzętu, zakupu usług tłumaczenia, zakupu usług cateringowych, zakupu usług hotelowych dla uczestników przyjazdowej misji gospodarczej;
- informacyjno-promocyjne projektu , tj. koszty:
– nabycia lub wytworzenia oraz dystrybucji obcojęzycznych lub dwujęzycznych materiałów informacyjno-promocyjnych takich jak: gadżety reklamowe, materiały drukowane, np. foldery, ulotki, wizytówki,
– produkcji i emisji spotów reklamowych i filmów informacyjno-promocyjnych promujących markę przedsiębiorcy,
– zagranicznej reklamy prasowej, internetowej, reklamy w katalogach targowych i branżowych,
– organizacji prezentacji produktów, kolekcji (np. w formie showroomów),
– przygotowania obcojęzycznej strony internetowej lub obcojęzycznego modułu do istniejącej strony,
– przygotowania i prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych na wyszukiwarkach internetowych i portalach społecznościowych.
- Działania promocyjne związane z udziałem w targach mogą składać się z następujących elementów:
– działania związane z organizacją i przeprowadzeniem udziału wnioskodawcy w imprezie targowo – wystawienniczej w charakterze wystawcy;
– organizacja i udział w spotkaniach z kontrahentami lub potencjalnymi kontrahentami, w tym w spotkaniach B2B i spotkaniach matchmakingowych.
Za kwalifikowalne uznaje się koszty usług w zakresie wynajmu niezbędnych pomieszczeń oraz sprzętu, zakupu usług tłumaczenia i zakupu usług cateringowych.
– organizacja dla kontrahentów lub potencjalnych kontrahentów pokazów, prezentacji i degustacji produktów.
Za kwalifikowalne uznaje się koszty usług w zakresie wynajmu niezbędnych pomieszczeń oraz sprzętu i zakupu usług tłumaczenia.
- Jeśli program promocji nie zakłada inaczej, działania promocyjne dotyczące udziału wnioskodawcy w wyjazdowych misjach gospodarczych kwalifikują się do dofinansowania, jeżeli są realizowane na terenie kraju wskazanego w danym programie promocji.
- Działania promocyjne związane z udziałem w wyjazdowych misjach gospodarczych mogą składać się z następujących elementów:
– organizacja i udział w spotkaniach z kontrahentami lub potencjalnymi kontrahentami, w tym w spotkaniach B2B i spotkaniach matchmakingowych;
– wizyty w siedzibach (zakładach produkcyjnych) kontrahentów lub potencjalnych kontrahentów;
– wizyty w roli zwiedzającego na imprezach targowo-wystawienniczych;
– organizacja dla kontrahentów lub potencjalnych kontrahentów pokazów, prezentacji i degustacji produktów;
– organizacja i udział w spotkaniach z przedstawicielami instytucji i organizacji branżowych;
– organizacja i udział w spotkaniach z dziennikarzami.
Za kwalifikowalne uznaje się koszty usług w zakresie wynajmu niezbędnych pomieszczeń oraz sprzętu, zakupu usług tłumaczenia i zakupu usług cateringowych.
- Działania promocyjne związane z organizacją przyjazdowych misji gospodarczych mogą składać się z następujących elementów:
– organizacja dla uczestników misji przyjazdowej pokazów, prezentacji i degustacji produktów;
– odwiedzenie przez uczestników misji stoiska przedsiębiorcy zorganizowanego na krajowej imprezie targowej;
– organizacja i przeprowadzenie wizyt w przedsiębiorstwie wnioskodawcy dla uczestników misji przyjazdowej;
– organizacja i przeprowadzenie wizyt studyjnych dla kontrahentów.
Za kwalifikowalne uznaje się koszty usług w zakresie wynajmu niezbędnych pomieszczeń oraz sprzętu, zakupu usług tłumaczenia i zakupu usług cateringowych oraz zakupu usług hotelowych dla uczestników przyjazdowej misji gospodarczej.
- Działania promocyjne związane z udziałem w seminariach, kongresach i konferencjach mogą składać się z następujących elementów:
– działania związane z organizacją i przeprowadzeniem udziału wnioskodawcy w seminarium, kongresie lub konferencji;
– organizacja i udział w spotkaniach z kontrahentami lub potencjalnymi kontrahentami, w tym w spotkaniach B2B i spotkaniach matchmakingowych;
– organizacja dla kontrahentów lub potencjalnych kontrahentów pokazów, prezentacji i degustacji produktów.
Za kwalifikowalne uznaje się koszty usług w zakresie wynajmu niezbędnych pomieszczeń oraz sprzętu, zakupu usług tłumaczenia i zakupu usług cateringowych.
- Łączna wartość kosztów kwalifikowalnych (usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy) nie może przekroczyć 5% łącznej wartości kosztów kwalifikowalnych realizowanego projektu.
- Łączna wartość kosztów kwalifikowalnych (informacyjno-promocyjne projektu) nie może przekroczyć 15% łącznej wartości kosztów kwalifikowalnych realizowanego projektu.
- Za kwalifikowalne mogą zostać uznane jedynie koszty poniesione po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie. Za rozpoczęcie prac nad projektem nie uważa się poniesienia kosztów rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego.
- Koszty rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego uważa się za kwalifikowalne, jeśli zostały poniesione nie wcześniej niż 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.
Skonsultuj z nami swój projekt
