Program Operacyjny Inteligentny Rozwój - POIR 3.3.3 Wsparcie MŚP Go to Brand

Działanie 3.3 „Wsparcie promocji oraz internacjonalizacji innowacyjnych przedsiębiorstw”

Poddziałanie 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand”

Dla projektów zlokalizowanych w województwach innych niż mazowieckie.

 

Termin naboru wniosków: 

  • Konkurs zakończony

 

Typy projektów mogące uzyskać dofinansowanie:

  • projekty dotyczące uczestnictwa w działaniach promocyjnych przewidzianych w branżowych programach promocji, w celu promowania marek produktowych wnioskodawcy (wyrobów/usług), które mają szansę stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych oraz promowania Marki Polskiej Gospodarki.

Branżowe programy promocji:

  • IT/ICT;
  • Biotechnologia i Farmaceutyka;
  • Budowa i wykańczanie budowli;
  • Części samochodowe i lotnicze;
  • Maszyny i urządzenia;
  • Moda Polska;
  • Jachty i łodzie;
  • Kosmetyki;
  • Meble;
  • Sprzęt medyczny;
  • Sektor usług prozdrowotnych;
  • Polskie specjalności żywnościowe.


Beneficjenci:

  • mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa.

 

Środki przeznaczone na dofinansowanie:

  • 300 mln PLN

Maksymalna wartość dofinansowania projektu:

  • 425 670,00 PLN (100 000 EUR)

Maksymalna wartość kosztów kwalifikowalnych projektu:

  • 1 000 000,00 PLN

Maksymalna intensywność dofinansowania wynosi:

  1. w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego - do 50% wartości kosztów kwalifikowalnych,
  2. w przypadku wyboru formy dofinansowania w postaci pomocy publicznej na sfinansowanie kosztów wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego oraz pomocy de minimis na sfinansowanie pozostałych kosztów projektu – do 50% kosztów kwalifikowalnych.
  3. w przypadku wyboru przez wnioskodawcę formy dofinansowania w postaci pomocy de minimis w zakresie kosztów projektu:
  • do 60% - dla średniego przedsiębiorcy;
  • do 75% - dla małego przedsiębiorcy;
  • do 85% - dla mikro przedsiębiorcy.

 

Dodatkowe informacje:

  1. Wnioskodawca może złożyć tylko jeden wniosek o dofinansowanie dla jednego projektu w ramach niniejszego konkursu.
  2. Warunki dotyczące okresu realizacji projektu, które muszą być spełnione łącznie:
  • realizacja projektu nie może rozpocząć się przed dniem ani w dniu złożenia wniosku o dofinansowanie, przy czym za rozpoczęcie realizacji projektu nie traktuje się dokonania rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego, które mogą nastąpić w terminie 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie;
  • okres realizacji projektu nie może wykraczać poza 30 czerwca 2022 r.

Katalog kosztów kwalifikowalnych:

 

Do kosztów kwalifikowalnych w zakresie pomocy publicznej zalicza się koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie, w tym koszty:

  • zakupu gotowych, zindywidualizowanych elementów zabudowy stoiska wystawowego oraz nabycia lub wytworzenia oraz instalacji na stoisku wystawienniczym trwałego i widocznego elementu dekoracyjnego uwzględniającego założenia wizualizacji Marki Polskiej Gospodarki,
  • podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, w zakresie i według stawek określonych w przepisach w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju , tj. koszty:

           - diet,

           - noclegów,

           - przejazdów i dojazdów środkami komunikacji miejskiej,

           - innych niezbędnych wydatków związanych z tymi podróżami takich jak opłaty za: uzyskanie wiz, bagaż, przejazd drogami płatnymi i autostradami, postój w strefie płatnego                     parkowania, miejsca parkingowe.

  • transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach, tj. koszty:

          - zakupu usług w zakresie transportu i ubezpieczenia za granicą oraz na terytorium RP pracowników wnioskodawcy oraz eksponatów,

          - odprawy celnej i spedycji,

          - bagażu i nadbagażu.

 

Do kosztów kwalifikowalnych w zakresie pomocy de minimis zalicza się koszty:

  • usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy;
  • podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych w zakresie i według stawek określonych w przepisach w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju , tj. koszty:

          - diet,

          - noclegów,

          - przejazdów i dojazdów środkami komunikacji miejscowej,

          - innych niezbędnych wydatków związanych z tymi podróżami takich jak opłaty za: uzyskanie wiz, bagaż, przejazd drogami płatnymi i autostradami, postój w strefie płatnego                    parkowania, miejsca parkingowe.

  • transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych, tj. koszty:

           - zakupu usług w zakresie transportu i ubezpieczenia za granicą oraz na terytorium RP osób (pracowników wnioskodawcy i innych osób uczestniczących w realizacji projektu, w               tym uczestników przyjazdowej misji gospodarczej) oraz eksponatów,

           - odprawy celnej i spedycji,

           - bagażu i nadbagażu.

  • rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego;
  • organizacji stoiska wystawowego na targach lub wystawie, w tym koszty:

           - wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie, w tym koszty zakupu gotowych, zindywidualizowanych                   elementów zabudowy stoiska wystawowego,

           - nabycia lub wytworzenia oraz instalacji na stoisku wystawienniczym trwałego i widocznego elementu dekoracyjnego uwzględniającego założenia wizualizacji Marki Polskiej                   Gospodarki.

  • reklamy w mediach targowych;
  • udziału w seminariach, kongresach i konferencjach;
  • organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej, w tym zakupu usług w tym zakresie: wynajmu niezbędnych pomieszczeń oraz sprzętu, zakupu usług tłumaczenia, zakupu usług cateringowych, zakupu usług hotelowych dla uczestników przyjazdowej misji gospodarczej;
  • informacyjno-promocyjne projektu , tj. koszty:

           - nabycia lub wytworzenia oraz dystrybucji obcojęzycznych lub dwujęzycznych materiałów informacyjno-promocyjnych takich jak: gadżety reklamowe, materiały drukowane, np.               foldery, ulotki, wizytówki,

           - produkcji i emisji spotów reklamowych i filmów informacyjno-promocyjnych promujących markę przedsiębiorcy,

           - zagranicznej reklamy prasowej, internetowej, reklamy w katalogach targowych i branżowych,

           - organizacji prezentacji produktów, kolekcji (np. w formie showroomów),

           - przygotowania obcojęzycznej strony internetowej lub obcojęzycznego modułu do istniejącej strony,

           - przygotowania i prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych na wyszukiwarkach internetowych i portalach społecznościowych.

  • Działania promocyjne związane z udziałem w targach mogą składać się z następujących elementów:

           - działania związane z organizacją i przeprowadzeniem udziału wnioskodawcy w imprezie targowo – wystawienniczej w charakterze wystawcy;

           - organizacja i udział w spotkaniach z kontrahentami lub potencjalnymi kontrahentami, w tym w spotkaniach B2B i spotkaniach matchmakingowych.

           Za kwalifikowalne uznaje się koszty usług w zakresie wynajmu niezbędnych pomieszczeń oraz sprzętu, zakupu usług tłumaczenia i zakupu usług cateringowych.

           - organizacja dla kontrahentów lub potencjalnych kontrahentów pokazów, prezentacji i degustacji produktów.

           Za kwalifikowalne uznaje się koszty usług w zakresie wynajmu niezbędnych pomieszczeń oraz sprzętu i zakupu usług tłumaczenia.

  • Jeśli program promocji nie zakłada inaczej, działania promocyjne dotyczące udziału wnioskodawcy w wyjazdowych misjach gospodarczych kwalifikują się do dofinansowania, jeżeli są realizowane na terenie kraju wskazanego w danym programie promocji.
  • Działania promocyjne związane z udziałem w wyjazdowych misjach gospodarczych mogą składać się z następujących elementów:

           - organizacja i udział w spotkaniach z kontrahentami lub potencjalnymi kontrahentami, w tym w spotkaniach B2B i spotkaniach matchmakingowych;

           - wizyty w siedzibach (zakładach produkcyjnych) kontrahentów lub potencjalnych kontrahentów;

           - wizyty w roli zwiedzającego na imprezach targowo-wystawienniczych;

           - organizacja dla kontrahentów lub potencjalnych kontrahentów pokazów, prezentacji i degustacji produktów;

           - organizacja i udział w spotkaniach z przedstawicielami instytucji i organizacji branżowych;

           - organizacja i udział w spotkaniach z dziennikarzami.

           Za kwalifikowalne uznaje się koszty usług w zakresie wynajmu niezbędnych pomieszczeń oraz sprzętu, zakupu usług tłumaczenia i zakupu usług cateringowych.

  • Działania promocyjne związane z organizacją przyjazdowych misji gospodarczych mogą składać się z następujących elementów:

           - organizacja dla uczestników misji przyjazdowej pokazów, prezentacji i degustacji produktów;

           - odwiedzenie przez uczestników misji stoiska przedsiębiorcy zorganizowanego na krajowej imprezie targowej;

           - organizacja i przeprowadzenie wizyt w przedsiębiorstwie wnioskodawcy dla uczestników misji przyjazdowej;

           - organizacja i przeprowadzenie wizyt studyjnych dla kontrahentów.

           Za kwalifikowalne uznaje się koszty usług w zakresie wynajmu niezbędnych pomieszczeń oraz sprzętu, zakupu usług tłumaczenia i zakupu usług cateringowych oraz zakupu                 usług hotelowych dla uczestników przyjazdowej misji gospodarczej.

  • Działania promocyjne związane z udziałem w seminariach, kongresach i konferencjach mogą składać się z następujących elementów:

           - działania związane z organizacją i przeprowadzeniem udziału wnioskodawcy w seminarium, kongresie lub konferencji;

           - organizacja i udział w spotkaniach z kontrahentami lub potencjalnymi kontrahentami, w tym w spotkaniach B2B i spotkaniach matchmakingowych;

           - organizacja dla kontrahentów lub potencjalnych kontrahentów pokazów, prezentacji i degustacji produktów.

           Za kwalifikowalne uznaje się koszty usług w zakresie wynajmu niezbędnych pomieszczeń oraz sprzętu, zakupu usług tłumaczenia i zakupu usług cateringowych.

  • Łączna wartość kosztów kwalifikowalnych (usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy) nie może przekroczyć 5% łącznej wartości kosztów kwalifikowalnych realizowanego projektu.
  • Łączna wartość kosztów kwalifikowalnych (informacyjno-promocyjne projektu) nie może przekroczyć 15% łącznej wartości kosztów kwalifikowalnych realizowanego projektu.
  • Za kwalifikowalne mogą zostać uznane jedynie koszty poniesione po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie. Za rozpoczęcie prac nad projektem nie uważa się poniesienia kosztów rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego.
  • Koszty rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego uważa się za kwalifikowalne, jeśli zostały poniesione nie wcześniej niż 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.

 

 

Czytaj więcej ⇣

Udostępnij